Postar nu min korrespondens med Lakatos, den är inte särskilt innehållsrik. Men det är korrespondens:
-------------------------------------------------------------------------------
| Första mailet, direkt efter datasektens nedstängning 21/12 |
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej Maria,
flera utav våra medlemmar som har hört om vad det är som har hänt är nyfikna och vill ha mer information. Jag har skrivit en liten sammanfattning på datasektens forum (länk finns på skolans hemsida eller
http://datasekten.blinkenlights.se) som jag tror vi kan båda hålla med om att det är det som har hänt. Men skulle gärna uppskatta lite fler detaljer.
Om du har något att tillägga eller invända dig mot kan du skriva till mig så lägger jag till det. Jag hoppas verkligen att vi kan klara ut det här så fort som möjligt så inte våra medlemmar ska behöva känna av det så mycket.
- med vänliga hälsningar, Benjamin
--------------------------------------------
| Svar precis innan jullovet 22/12 |
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej!
Som både Lars-Gunnar och jag sa till dig igår tar vi ett möte efter jullovet och diskuterar fortsättningen för hur vi löser lokalfrågan
Hälsningar Maria
---------------------------------------------------------
| Nästa mail, dagen innan skolan börjar 7/1 |
Hej Maria,
nu när jullovet börjar dra mot sitt slut kanske det borde göras upp en tid då vi kan diskutera datasektens nedstängning.
Flera utav våra medlemmar har haft många frågor både om vad det egentligen var som hände (och jag har redovisat i detalj såsom jag tidigare nämnt). Vi vill helst anordna ett möte så fort som möjligt så vi föreslår att det görs någon gång under måndagen. Eftersom det redan gått så lång tid (iom att det hände precis innan jullovet) har rejäla diskussioner brygts upp och många nuvarande medlemmar (samt föredetta elever på skolan) är väldigt intresserade.
Hoppas det här klarnar upp sig så fort som möjligt.
- med vänliga hälsningar, Benjamin
---------------
| svar, 8/1 |
Hej!
Jag ska tala med Magnus Vahlberg om lämplig tid. Magnus är ansvarig för it-samordningen på skolan och kommer att ha ett ansvar även för datasektionen fortsättningsvis. Jag återkommer med tid när jag talat med Magnus
Hälsningar
Maria
-------
| 8/1 |
Hej Maria,
vad, mer detaljerat, menar du med ansvar för datasektionen? Sen måste jag även påminna om att många medlemmar fortfarande är väldigt frustrerade angående vad som hänt och vill gärna se en snabb lösning på det hela.
MvH Benjamin
-------
| 8/1 |
Hej!
Vi träffas på onsdag 14.30 på mitt rum
Hälsningar Maria
Angående IS-kommentaren, ja, IS är fortfarande öppet, men de har ett antal gånger kommit in och tagit deras laptops (med hänvisning till att de inte får förvara laptops där).
Varför IS fortfarande får ha ett rum är för mig oklart. Men de har både en lärare på deras sida (skolvärden) och jag
att både läroplanen och lagen säger att skolan ska främja idrottslig organisation.