Datasektens forum
10 december, 2018, 11:26:29 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Datasekten - där verkligheten blir till drömmar!
http://datasekten.blinkenshell.org/

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Försök till inbrott och stöld  (läst 351 gånger)
Kamista
Styrelse
Antal inlägg: 26

« skrivet: 25 mars, 2015, 20:11:04 »

Hej forumet!
För er som inte är med i facebookgruppen postar jag meddelandet här så att ni är uppdaterade.

Medlemmar!
Idag har flera tråkiga incidenter skett.
För det första är det inte ok att dyrka upp dörren till sekten. Det finns flera anledningar till att vi har en dörr med lås. Ni får respektera när dörren är låst och vänta på en nyckelbärare (eller söka upp en).

För det andra så blev en medlem bestulen på både pengar och kort idag. Lär dig skillnad på mitt och ditt!! Ge tillbaka det du stulit så fort som möjligt!
Rektor och lärare är informerande om detta och kommer att hjälpa oss. Jag ber er medlemmar att hålla ögonen öppna, lämna inte kvar några värdesaker i sekten och ge ordförande en kram. På tisdag är det möte och jag uppmanar alla medlemmar att komma. Det är ett väldigt viktigt möte då vi kommer att disskutera sektens framtid.

Till sist vill jag uppmärksamma medlemmarna Fredrik, Julia och Martin. Tack för er insats idag för att aktivt hjälpt sekten.
Ett stort tack till Milla och Mathilda som var delaktiga under mötet idag.
Ett sista tack till alla er medlemmar som varit stöd under dagen, deltagit i diskussioner och hjälp till på erat sätt. Detta är en tuff period för sekten men jag vet att vi kommer att återhämta oss tillsammans.

Har ni några frågor är ni varmt välkomna att kontakta mig så ska jag göra mitt bästa för att svara på dem.
Loggat
Kahiron
**
Antal inlägg: 42

« Svara #1 skrivet: 25 mars, 2015, 20:55:44 »

Mer stöld -nu från medlemmar- låter illavarslande. Mer än att bara lägga vikt vid att inte lämna kvar värdesaker, tror jag ni bör uppmana folk att bära dessa på sin person. Att ha plånbok eller dylikt liggande i väskan, även när man är i sekten, är i sig vad jag skulle bedöma som bristande uppsyn.

Har ni någon som helst insyn i vilka som vid tillfället befann sig i sekten? Vilka klasser (sannolikt) som inte skall ha närvarat? Vill självfalles inte att ni går ut med en lista namn på "eventuella tjuvar", men tycks mig som om väldigt lite har gjorts hittills för att ta reda på vad som ligger bakom tidigare stölder. Detta gäller såväl nuvarande som föregående läsår, och jag tror ett ökat visat intresse från sektens sida, effektivt eller ej, om inte annat bör avskräcka från ytterligare stölder.

För övrigt trevligt att se att informationen går upp här, och inte bara på facebooksidan (på vilken det på tal om inget kanske skulle sitta bra med en permanent länk till forumet).

Och innan riiga säger det, ja, det var bättre förr.
Loggat

Smaken är som baken; min är finare.
riiga
Riktigt old school
Antal inlägg: 255

« Svara #2 skrivet: 25 mars, 2015, 22:12:43 »

Så mycket bättre var det inte förr...
Loggat

Kom för övrigt ihåg, att en telefonering alltid åsamkar mottagaren större besvär än ett skriftligt meddelande.
Kamista
Styrelse
Antal inlägg: 26

« Svara #3 skrivet: 25 mars, 2015, 23:15:42 »

Vi vet vilka som var i sekten under tiden som stölden ska ha ägt rum. Vi fick reda på att stölder av sektens pengar har skett genom kylskåpet. Då tog vi kontakt med rektor och låste kylskåpet. Vad vi sett så har inte fler stölder skett ur kylskåpet då medlemmarna måste be någon av oss nyckelbärare att öppna kylen.

Rektor, lärare och övrig personal är insatt i detta. Medlemmar är väl informerade så förhoppningsvis tar detta slut nu.

Ska se vad jag kan fixa med länken, men för tillfället kommer jag att lägga min tid på övriga uppgifter i sekten.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!