Datasektens forum
10 december, 2018, 12:16:04 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Datasekten - där verkligheten blir till drömmar!
http://datasekten.blinkenshell.org/

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Extra årsmöte  (läst 1185 gånger)
Kahiron
**
Antal inlägg: 42

« Svara #30 skrivet: 16 mars, 2015, 15:47:09 »

Att styrelsen agerar långsamt är knappast en nyhet, men fem dagar utan svar? Kunde ju tro att internetåldern skulle effektivisera kommunikationen. Förra styrelsen svarade ju i varje fall, åsidosättandes det faktum att den aldrig tog till handling.
Loggat

Smaken är som baken; min är finare.
Kamista
Styrelse
Antal inlägg: 26

« Svara #31 skrivet: 16 mars, 2015, 16:34:05 »

1. Ja, det är nödvändigt med två olika mötet. Årsmötet kommer att ligga borta i maj och beröra de vanliga punkterna. Extra mötet kommer endast att beröra stadgändringar och stölderna.

2. Jag kan bara tala för mig själv angående att inte svara på internet. Förra veckan har jag haft fullt upp och därför lagt ner lite tid på facebook. Som jag skrivit i facebookgruppen så kan man ställa sina frågor i person eller ringa, speciellt om det berör viktiga frågor. Jag beklagar Fabian att vi inte svarade så snabbt på din fråga som stått på facebook, skulle det inträffa igen så prata med mig så löser vi det. Skulle dock inte anse att vi tidigare agerat långsamt med att svara på frågor som bara ställts på facebook.

3. Extra årsmötet ligger den 31 mars, klockan 16:30 i datasektionen. Mötet kommer att beröra stöld och stadgändringar. Stadgändringarna kommer att beröra nästan alla paragrafer och lite till. Vi ska försöka sätta upp hur de skulle se ut, om de godkänns, i sekten innan mötet. Här kan jag berätta att ex revisorn skulle få en paragraf, vissa ord behövs bytas ut, att sekten är religiöst och partipolitiskt obunden m.m.
Loggat
Kahiron
**
Antal inlägg: 42

« Svara #32 skrivet: 16 mars, 2015, 17:13:24 »

Några större ändringar som kan ses på horisonten? Sverok tenderar har önskemål om verksamhetsår sammanfallande med kalenderåret, och som de riktar sig mot ungdomsföreningar vet jag inte huruvida något så vagt som "hedersmedlemmar" kan stanna (dvs. av en serie anledningar kanske denna position helt enkelt måste göras formellt informell, och tas ur stadgarna). Hävdar mig inte ha full koll på den aspekten av Sverokmedlemskap, men kan vara värt att ta en titt på.

Mer akut är nog de summor som försvunnit ur sektens kassa de senaste två verksamhetsåren. Rätt stor summa förra året, stöld ur kylen nyligen, och jag vill minnas att det var prat förra terminen om pengar som försvunnit eller inte bokförts ordentligt (rätta mig om jag har fel). Även om det inte rör en stadgaändring tror jag sekten, om den skall ta in bidrag från Sverok, vill markant öka kollen på de ekonomiska resurserna, och då inte bara den växel som ligger i kylskåpsdörren.

Slutligen kan det vara bra med en påminnelse om att Sveroks bidrag tenderar variera med föreningars medlemsavgifter; finns planer på att höja kostnaden på medlemskap så att det ligger i linje med, säg, spelsektionen (50kr)? Eller nöjer sig sekten med ett mindre bidrag?
Loggat

Smaken är som baken; min är finare.
Kamista
Styrelse
Antal inlägg: 26

« Svara #33 skrivet: 16 mars, 2015, 20:29:46 »

Jag hänvisar till min sekreterare om fler frågor angående ändringarna, då det är han som har papprena.

Bra att du berättade det, det hade jag inte kollat upp. Jag har inga planer på att höja kostnaden men jag anser att det är en diskussionsfråga som alla medlemmar ska få ta del av och säga sitt om  Leende (smiley)
Loggat
Sidor: 1 2 [3]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!