Datasektens forum
10 december, 2018, 12:45:29 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Datasekten - där verkligheten blir till drömmar!
http://datasekten.blinkenshell.org/

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3
  Skriv ut  
Författare Ämne: Extra årsmöte  (läst 1187 gånger)
Kamista
Styrelse
Antal inlägg: 26

« skrivet: 14 februari, 2015, 01:40:58 »

Extra årsmöte
Angående stadgarsändringar
Kommer ske efter lovet, troligtvis måndag eller tisdag. (Är mycket väl medveten om att det inte är två veckor innan men vi anser att det finns ett kryphål)
Frågor? Då får ni ringa mig.
Klagomål? Lämna det i sektens klagomålslåda
Gratulationer? Man tackar ^^
Loggat
Kahiron
**
Antal inlägg: 42

« Svara #1 skrivet: 14 februari, 2015, 01:51:48 »

Skulle du kunna expandera på vad för stadgaändringar det gäller?
Loggat

Smaken är som baken; min är finare.
riiga
Riktigt old school
Antal inlägg: 255

« Svara #2 skrivet: 16 februari, 2015, 17:59:45 »

Ja, vad gäller saken?

Och med så kort tid kan det bli svårt att anse mötet behörigt.
Loggat

Kom för övrigt ihåg, att en telefonering alltid åsamkar mottagaren större besvär än ett skriftligt meddelande.
Kahiron
**

« Svara #3 skrivet: 17 februari, 2015, 23:59:09 »

Oroar mig mer gällande brist på information om vad det är för stadgaändringar, än den korta varseln (hurän legitima däri grundade klagomål kan vara). Uppfattade det från konversation som om detta i någon utsträckning diskuterats i sekten ett tag (vad det nu gäller), och vi har accepterat för sent  annonserade möten tidigare (om än inte med sådan marginal). Vad jag vet är att ordförande pratade om stadgaändringar för att möjliggöra inträde i Sverok, i hopp om föreningsbidrag, men har ingen aning om vad för stadgaändringar som då syftas på, eller för den delen varför man skulle behöva ändra sektens ekonomi så markant. Och "Frågor? Då får ni ringa mig." är ju ett påstående som gärna skulle kunna backas upp av telefonnummer, eller (än bättre) om Ordförande faktiskt valde att titta in på sektens forum, då och då.
Loggat

Kamista
Styrelse

« Svara #4 skrivet: 18 februari, 2015, 14:42:30 »

Styrelsen, Sverok och andra behöriga håller på att arbeta med detta för tillfället.
Vilka stadgaändringar som behövs göras för att gå med i Sverok kommer att tas upp på mötet vi ska ha.
Vi skulle behöva ändra sektens ekonomi då vi har ett kylskåp som faller isär och andra produkter som skulle behövas köpas in.
Mitt telefonnummer är 0768056705, jag väntar nu på ditt samtal så ska du få ytterligare svar angående bristande svar på forumet.
Loggat
HärJ
Riktigt old school
Antal inlägg: 202

« Svara #5 skrivet: 18 februari, 2015, 16:22:29 »

Spännande anledning att ombilda sekten till en spelförening; kylen faller isär. Många anledningar har jag hört, men inte den.

Spontant gissar jag att syftet kommer behöva ändras så det innehåller nåt om spel eftersom Sverok, hör och häpna, är en spelförbund. Syftet är det som gör att det blir en förening. Om det ändras blir det en helt ny förening, iaf i mina ögon.

Till sist kvarstår dock frågor, som jag inte ens orkar bemöda mig att ringa personen för. Vilka är de "andra behöriga" som är med i arbetet? Varför inte, om ekonomin är väldigt dålig, mägndpynta till ett nytt kylskåp? Vad är det för kryphål som kan utnyttjas? Om det här är kallelsen, var är föredragningslista, möteshandlingar, tid och plats?

Kanske dags att åka till sekten och prata förstånd med dem.
Loggat

6*9=42
Kahiron
**

« Svara #6 skrivet: 18 februari, 2015, 17:08:11 »

Skulle säga att det är mer spel än programmering som pågår i sekten numera. Vid närmare eftertanke finns risk att detta kan orsaka problem gällande Spelsektionen, iom att Sverok har en historia av att vara något skeptisk till flera föreningar med samma medlemsbas och likartade intressen, men det är nog mer sannolikt att orsaka problem för Spelsektionen än för sekten. Samtidigt inte en omöjlighet att Sverok skulle se positivt på en "ungdomsförening med allmänintresse för datorer, datorspel och programmering", vilket mer eller mindre beskriver sekten som den ser ut i nuläget. Speciellt iom att BP faktiskt är tillbaka. Förstod det från Kamista som om det inte bara var kylen som var i behov av att uppdateras; förra verksamhetsåret lade ju Emmbl nästan av, och jag vill inte minnas att datasekten fått in någon större hårdvarudonation den närmsta tiden (åtminstone inte någon i form av användbara datorer eller efterfrågade datordelar). Stadgaändringar uppgavs mer gälla formalia som verksamhetsår och värdegrund.
Loggat

HärJ
Riktigt old school

« Svara #7 skrivet: 18 februari, 2015, 18:03:11 »

Om det är mer spel än programmering och främjande av alternativa operativsystem som pågår så kan man undra hur sekten tänkt uppfylla sitt syfte. Min personliga åsikt är att, i tuffa tider, gå tillbaka till kärnan.

Angående hårdvarudonationer så är det bara att fråga. Vad är det som är mest akut? Antar att UltraSparcarna har gått till sällare jaktmarkerna, men hur ser det ut i övrigt? Hårdvara behöver inte vara svårt att få tag i. Det handlar bara om att fråga.

Jag kommer, med stor sannolikhet, att dyka upp på mötet. Det vore då trevligt om det fanns någon form av "hårdvaruönskelista". På så sätt kan hedersmedlemmar börja rota i förråd och dra i kontakter, bara så ni vet.
Loggat

6*9=42
Kahiron
**

« Svara #8 skrivet: 18 februari, 2015, 18:04:58 »

Inte en dålig idé med önskelistan, kanske något att sätta upp som ny tråd?
Loggat

Yaiban
**
Antal inlägg: 33

« Svara #9 skrivet: 18 februari, 2015, 21:01:37 »

Lajva går som spel och då måste väl robotprojekt gå som spel? Jag menar det är ju skitkul! Som Klas påstod ska sekten främja alternativa operativsystem, men robotbygge är inte så långt ifrån i någon bemärkelse då man knackar C/ass-embler även där. Inte så dumt att sveroka sekten eller?

Att byta syfte har väl för övrigt skett tidigare? Från radio till radio och data till endast datorer. Jag hoppas dock ni kör linux och lär er lite terminalhantering åtminstånde i sekten. Det är så många studenter som börjar en civilingenjörsutbildning och aldrig sett en terminal. Ni får verkligen försprång om ni har lite "basic knowledge". Sen om ni spenderar mertiden med att spela spel så har ni fortfarande fått ut något av det.

Hoppas mitt smått förvirrade inlägg var lite lätt njutbart för alla som läser Leende (smiley)
Loggat
Kamista
Styrelse

« Svara #10 skrivet: 18 februari, 2015, 23:56:37 »

Mötet kommer vara tisdagen den 24 februari 16:30 i sekten  Leende (smiley)
Loggat
riiga
Riktigt old school
Antal inlägg: 255

« Svara #11 skrivet: 19 februari, 2015, 00:34:40 »

Det tackar vi för.

Jag har även ett par gamla datorer som jag skulle kunna skänka till bättre behövande (läs: Sekten) stående i mitt förråd.
Loggat

Kom för övrigt ihåg, att en telefonering alltid åsamkar mottagaren större besvär än ett skriftligt meddelande.
HärJ
Riktigt old school

« Svara #12 skrivet: 19 februari, 2015, 11:45:25 »

Robotprojekt och skalhantering låter mer som studiecirkel. Det går att få ersättning där också. Vet inte om det rör sig om träffbidrag, men det går att få ersättning för kursrelaterat material.

Ses på tisdag, antar jag.
Loggat

6*9=42
Kamista
Styrelse

« Svara #13 skrivet: 19 februari, 2015, 12:37:17 »

Så trevligt, du är så välkommen ^^
Loggat
Kamista
Styrelse

« Svara #14 skrivet: 24 februari, 2015, 10:39:11 »

Mötet ställs in idag pga sjukdom!
Loggat
Sidor: [1] 2 3
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!