Datasektens forum
13 november, 2019, 20:44:34 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Datasekten - där verkligheten blir till drömmar!
http://datasekten.blinkenshell.org/

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mötesprotokoll Årsmöte 27/05 2014  (läst 872 gånger)
Kahiron
**
Antal inlägg: 42

« skrivet: 08 juni, 2014, 23:18:32 »

*mötet hålls kl. 16:10 i H305.
1.  Mötet öppnas.
2. Sektionens sekreterare Olav Övrebö utses till mötesordförande, som enda vid tillfället närvarande styrelsemedlem. Sektionsmedlem Olle Renius utpekas som motvilligt frivillig mötessekreterare.
3. Röstlängden fastställs till 28, se punkt 4.
4. Efter debatt kring stadgaformuleringar ifrågasätts hedersmedlemmars rösträtt, vilken beslutas (genom votering) existera mötet igenom (röstlängden kvarstår således som 28).
5. Sektionens ekonomiansvarige anländer, röstlängden oförändrad då medlem Isabelle Fägerman lämnar mötet för att försöka nå revisor Christian Kalmelid.
6. Styrelsens berättelse/ekonomiska berättelse
- Sektionen har fått tillgång till Axfoods nya internettjänst. Dessa kostar inte sekten något.
- Det framhäves att styrelsen genom debatt med skolans nye rektor fått igenom sektens begäran om att ett BP skall hållas (detta hålls dagen efter mötet).
- Det framhålles att cirka 3000kr uppskattas saknas, vilka tidigare under året skall ha befunnit sig i Narnia. På frågan om tillträde dit varit exklusivt för styrelsemedlemmar framkommer att vissa medlemmar getts tillträde under året för att hjälpa till med att flytta varor in i kylskåpet, men att styrelsemedlemmar utöver dessa varit de enda med tillträde till Narnia. Upptäckten gjordes av ekonomiansvarige under vårterminen, och som omedelbar åtgärd flyttades alla pengar undantaget de i kylen in i sektionens kassaskrin, och nycklarna till dessa har övergått till att bäras av ekonomiansvarig, där de tidigare legat löst i kontoret.
7. Revisorns ekonomiska berättelse.
-Isabelle Fägerman återvänder (röstlängd ökad till 29) med beskedet att revisor inte kommer närvara på mötet.
- Revisor hälsar att denna begärt ut material av styrelsen veckor i förväg, men inte försetts med något (ingen av de två närvarande styrelsemedlemmarna uppger sig kännas vid detta).
- I brist på ekonomisk berättelse från revisor, beslutas att denna kan förses vid senare tillfälle (e.g. kommande höstmöte), och beslut om eventuell ansvarsfrihet sätts att vänta till dess.
8. Val av ny styrelse.
- Valberedningen nominerar Karolin Johnander till ordförande, Björn Detterfelt och Sven Engström (sittande ekonomiansvarig) till sekreterare, och Jacob Gimstedt till ekonomiansvarig.
- Inga nomineringar förekommer, så Karolin och Jacob bjuds inget motstånd. Dessa antas för respektive poster genom acklamation.
- Efter att Sven och Björn fått berätta lite om sig själva och svara på de närvarandes frågor, väljs Sven till sekreterare med 14 röster mot björns 5.
- Således står kommande styrelse som Karolin Johnander (ordförande), Jacob Gimstedt (ekonomiansvarig) och Sven Engström (sekreterare).
8. Motioner
Medlem Peter Meunier kommer med ett antal motioner som alla delas upp i mindre delförslag, och behandlas enskilt, efter beslut genom acklamation.
Följande delförslag avslås vid votering:
- Krav på tydligare protokollföring av nycklar
- Vid höstmötet specifikt ska nycklarna delas ut
- Stadgarna bestämmer specifikt hur många nycklar som ska finnas i omlopp
- Ändring i stadgarna av nyckelbärarnas rättigheter och skyldigheter
- Alla nycklar ska samlas in innan sommarlovet
- Pant på nycklar
*En medlem lämnar rummet, röstlängden förkortad till 28*
- Hedersmedlemmar ska få betala och därmed förtjäna rösträtt
- Hedersmedlemmar ska inte längre ha rätten att motionera
- Hedersmedlemmar ska behöva betala medlemsavgift

Förslaget att hedersmedlemmar inte skall bära rösträtt går dock igenom (motförslag från Riiga den större fast mindre, aka Linus) med 22 röster för av närvarande 28.

Peter tar även upp en motion om att styrelsens roll, struktur, skyldighet och funktion skall specificeras i stadgorna. Denna dras tillbaka efter uppmaning från sekreteraren mot att denne skulle införa sådana förtydliganden (då mötet dragit ut på tiden).
9. Övrigt
- Jesper Säveland föreslår att ett kontrakt skall skrivas närhelst någon (spetztrean) önskar låna sektionens högtalare under utspring/flakfärd i samband med studenten.
- Riiga den större fast mindre framhåller å Riiga den mindre fast störres vägnar att det var bättre förr.
10. Mötet förklaras oöppnat.
Loggat

Smaken är som baken; min är finare.
Kahiron
**

« Svara #1 skrivet: 08 juni, 2014, 23:31:58 »

Uppdaterar stadgarna snart. Vi kan ju i vart fall låtsas att jag kommer göra det.

I vart fall: till nästa möte (dvs. höstmötet 2014) återstår revisorns berättelse, eventuellt godkännande av ansvarsfrihet för nuvarande styrelse, val av revisor och val av valberedning. Hade inte koll på om de sista två var ämnade för höst- eller årsmötet, så jag glömde väl helt enkelt bort dem, och ingen närvarande tog upp det. Hade väntat mig att sektionsordförande skulle medföra dagordning eller åtminnståde, ni vet, närvara. Tack på efterhand till Olle, i vart fall, som kunde hoppa in som  mötessekreterare efter viss uppmaning.

Allmänt ett rätt jäkla kaotiskt möte, det var bättre förr.
Loggat

riiga
Riktigt old school
Antal inlägg: 255

« Svara #2 skrivet: 09 juni, 2014, 19:16:23 »

Har du tillgång till originalfilen med stadgarna? Jag sitter på ett .docx-dokument med dem tror jag.
« Senast ändrad: 09 juni, 2014, 19:19:20 av riiga » Loggat

Kom för övrigt ihåg, att en telefonering alltid åsamkar mottagaren större besvär än ett skriftligt meddelande.
Kahiron
**

« Svara #3 skrivet: 09 juni, 2014, 20:36:44 »

Orginalfilen skulle vara trevlig att ha tillgång till, tror mig inte ha den. Skulle uppskatta om du kunde skicka den, min email finns under min profil.
Loggat

Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!