Datasektens forum
19 oktober, 2018, 08:26:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Datasekten - där verkligheten blir till drömmar!
http://datasekten.blinkenshell.org/

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Öppet brev till ordföranden  (läst 464 gånger)
Kahiron
**
Antal inlägg: 42

« skrivet: 20 september, 2013, 23:13:32 »

Öppet brev till ordföranden verksamhetsår 13/14

Hitsuchi, som individ har du en ofta uppvisad ovana att inledningsvis verka entusiastiskt mot ett mål i ca två veckor för att sedan förtränga det helt. De två (tre, om man skall vara generös) veckorna under vilka du pratat om att träffa den nye rektorn (Mattias Dahlgren) för att diskutera möjligheterna att bryta trenden och hålla ett BP passerades för ett par veckor sedan. Jag behöver knappast påminna dig om att något sådant möte inte inträffat, alternativt inte kungjorts för övriga styrelsen. Jag påminner dig om att du som ordförande utgör Datasektens primära representant.

http://www.linkoping.se/sv/Skola-barnomsorg/Gymnasieskola/Kommunala-gymnasieskolor/Berzeliusskolan/Personal-och-ledning/Skolledning/

Du har beklagat dig över oförmåga att finna en passande tid att träffa rektorn; skicka honom då ett meddelande. Jag utgår från att jag gjort mig förstådd.

Utöver detta ber jag att få beklaga mig över att inte ett endaste styrelsemöte hållits. Som sekreterare menar jag att det vore lägligt att ändra på det; så väl de ännu ej bearbetade planerna på att genomdriva ett BP, som omdiskuterade eventuella utgifter är frågor det, om inte annat, vore praktiskt att ha en fastställd ”styrelsens uppfattning” om, inte minst inför den tredje punkten jag tänkt ta upp.

Höstmöte. Vilket traditionellt sett legat i september. Då du går i Spetz tar jag mig friheten att utgå från att du, med två veckors kallelsetid i beräkning och det faktum att jag skriver detta den 21 september räknat ut att detta inte kommer hända. Än bättre skäl att planera och kalla till möte, menar jag.

För att sammanfatta: Kontakta rektor om BP, kalla till styrelsemöte, planera och kalla till höstmöte.

/Kahiron, sekreterare
Loggat

Smaken är som baken; min är finare.
riiga
Riktigt old school
Antal inlägg: 255

« Svara #1 skrivet: 21 september, 2013, 16:56:48 »

Att detta ska behövas är sorgligt. Av allt att döma då var det bättre förr.  Rullande ögon (ironi)
Loggat

Kom för övrigt ihåg, att en telefonering alltid åsamkar mottagaren större besvär än ett skriftligt meddelande.
Yaiban
**
Antal inlägg: 33

« Svara #2 skrivet: 28 september, 2013, 21:26:47 »

Brukar man hålla styrelsemöten? Det mesta brukar kunna hållas ganska kort över ett sektmål. När jag var ordförande kontaktade jag rektorn, både muntligt och via mail, angående BP och fick som svar att jag skulle undersöka huruvida detta var möjligt. Jag kontaktade robte som sa att det var svårt att hitta en plats som hade tillräckligt med strömuttag (kommunen har bannlyst alla grenuttag) men insåg efter ett tag att exempelvis fysiklabbsalarna skulle fungera utmärkt. Det finns säkert fler platser, men detta var två år sedan så jag kommer inte ihåg exakt. Hur som helst så skrev jag detta till rektorn via mail men jag tror att jag komplett ignorerades. Jag har ännu inte fått något svar på mina mail, efter två år. Det kallar jag delay. Jag försökte väl inte hundra procent, men jag gick till rektorns kontor upprepade gånger för att fråga honom varför han inte svarat och vad han tyckte, men fick aldrig tag på honom. Han hade väl kanske en stressig period.

tldr: Det är jobbigt att försöka få rektorn att engagera sig samtidigt som ett svårt PA, linalg och alla tävlingar som pågår.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!