Datasektens forum
22 september, 2019, 06:38:37 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Datasekten - där verkligheten blir till drömmar!
http://datasekten.blinkenshell.org/

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Höstmöte 17/10  (läst 1334 gånger)
riiga
Riktigt old school
Antal inlägg: 255

« skrivet: 10 oktober, 2012, 16:36:32 »

Kallelse har redan gått ut till den grad som behövs, men jag tar mig friheten att skapa denna tråd så att jag kan posta eventuella motioner.

Mötet kommer att äga rum den 17/10 -12, kl. 14.30.
Loggat

Kom för övrigt ihåg, att en telefonering alltid åsamkar mottagaren större besvär än ett skriftligt meddelande.
Yaiban
**
Antal inlägg: 33

« Svara #1 skrivet: 10 oktober, 2012, 16:42:05 »

Första motionen: Sektare ska ha titlar baserade på level i projecteuler. Riiga skulle till exempel bli "Level 0 riiga".

Andra motionen: En levelup i projecteuler ska belönas med ett sektmål, samt kamrataktiga klappar på ryggen (även kramar, men inte officiellt, ju). Detta kommer varken bli dyrt eller kaotiskt, ty det tar en vanlig dödlig spetsare 10-100 timmar att nå level 1, och kanske ytterligare 50-200 timmar att nå level 2. Högre än så ska ni kanske inte räkna med (då medger jag att ni är begåvade).
Loggat
Cat Ears
Old school
Antal inlägg: 143

« Svara #2 skrivet: 10 oktober, 2012, 16:59:43 »

Första motionen: Sektare ska ha titlar baserade på level i projecteuler. Riiga skulle till exempel bli "Level 0 riiga".

Andra motionen: En levelup i projecteuler ska belönas med ett sektmål, samt kamrataktiga klappar på ryggen (även kramar, men inte officiellt, ju). Detta kommer varken bli dyrt eller kaotiskt, ty det tar en vanlig dödlig spetsare 10-100 timmar att nå level 1, och kanske ytterligare 50-200 timmar att nå level 2. Högre än så ska ni kanske inte räkna med (då medger jag att ni är begåvade).
Förslagsvis tas lite sakkunskap inom project-Euler-logi med för att kunna upplysa andra medlemmar
Loggat
Yaiban
**

« Svara #3 skrivet: 10 oktober, 2012, 17:09:52 »

Tredje motionen: Sekten bör börja jobba för världsherravälde. Jag föreslår att styrelsen ska, inför årsmötet 2013, undersöka effektiva sätt att erövra mer mark. Eftersom detta är av högsta prioritet får givetvis aktiviteter som att kolla 9gag eller spela spel kastas åt sidan i favör för ett större mål.
Loggat
Yaiban
**

« Svara #4 skrivet: 10 oktober, 2012, 17:13:32 »

Fjärde motionen: Sekten ska ha sin egna lilla Oktoberfest. Innehållet får givetvis variera, men det ska vara manligt och innehålla rediga kvinnor som serverar öl (Finns helt ok alkoholfria, så ni som är aalkoholister(eller vad de som inte dricker nu heter(kommer inte ihåg(jag gillar paranteser(de är vackra(ju)))))). Går denna motion igenom ska sekten vid något tillfälle, till exempel en onsdagseftermiddag, festa i tysklands ära. Ett hett tips är att korv är både gott och manligt.
Loggat
riiga
Riktigt old school

« Svara #5 skrivet: 10 oktober, 2012, 17:52:20 »

Härmed lämnar jag in mina motioner i en klump.

Bilaga 1: Motioner [PDF]
Loggat

Kom för övrigt ihåg, att en telefonering alltid åsamkar mottagaren större besvär än ett skriftligt meddelande.
Cat Ears
Old school
Antal inlägg: 143

« Svara #6 skrivet: 15 oktober, 2012, 16:32:40 »

Utan någon egentlig anledning så vill jag ge kudos till riiga för snygga .pdf filer
Loggat
riiga
Riktigt old school

« Svara #7 skrivet: 15 oktober, 2012, 18:12:01 »

Vänta bara till dess att jag börja typsätta dem i LaTeX.
Loggat

4711
*
Antal inlägg: 8

ATii

« Svara #8 skrivet: 17 oktober, 2012, 21:17:22 »

Jag är besviken på att alla motioner sades nej till. Jag gillar särskilt den om världsherravälde.
Loggat
riiga
Riktigt old school

« Svara #9 skrivet: 17 oktober, 2012, 21:19:28 »

Jag håller fulltständigt med dig, riktigt illa att vi varken fick världsherravälde eller kunde konstatera att det jämt och ständigt var bättre förr.  Ledsen
Loggat

4711
*

ATii

« Svara #10 skrivet: 17 oktober, 2012, 21:25:14 »

Också ganska besviken på att man inte får en klapp på ryggen om man går upp en level på project euler.
Loggat
riiga
Riktigt old school

« Svara #11 skrivet: 17 oktober, 2012, 21:26:30 »

Det tycker jag att vi klarar oss bra utan. Ska man får klapp på ryggen för en nivå i Project Euler borde man likväl få det för varje avklarad tenta/prov.
Loggat

4711
*

ATii

« Svara #12 skrivet: 17 oktober, 2012, 21:27:07 »

Det låter också som en bra idé. Fler klappar på ryggen!
Loggat
riiga
Riktigt old school

« Svara #13 skrivet: 17 oktober, 2012, 21:29:52 »

Loggat

Xanatos
**
Antal inlägg: 17

« Svara #14 skrivet: 18 oktober, 2012, 16:06:26 »

Det tycker jag att vi klarar oss bra utan. Ska man får klapp på ryggen för en nivå i Project Euler borde man likväl få det för varje avklarad tenta/prov.
Man kan inte misslyckas med prov på gymnasiet, detta skulle kosta sekten massor med pengar i sjukvård pga. handskador.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!