Cat Ears
|
 |
« skrivet: 13 augusti, 2012, 20:18:04 » |
|
Under förra årsmötet (30/5-12) så röstades det igenom att flaggor skulle införskaffas till sekten. Jag skulle ypperligt gärna ha förslag på vad det ska vara på flaggorna (som jag förstod det så skulle det vara nationsflaggor) De som togs upp specifikt på årsmötet var: - Östtyska - Sovjetiska - Amerikanska - Svenska - Piratflagga Vilka mer flaggor kan tänkas köpas in till sekten? Edit:Extra Förslag: - Inte amerikansk flagga - japansk - Nordkoreansk - Regnbågsfärgad - Brun (då brun är en fin färg) http://www.armyshopen.se/varor.php?sokfalt=Flaggor&frontpage=search&sok=S%F6kcredit åt Riiga för länk (har den här för att komma ihåg den lätt)
|
|
« Senast ändrad: 17 augusti, 2012, 17:30:35 av Cat Ears »
|
Loggat
|
|
|
|
riiga
|
 |
« Svara #1 skrivet: 13 augusti, 2012, 20:22:19 » |
|
Det låter bra, men helst inte någon amerikansk flagga.
|
|
|
Loggat
|
Kom för övrigt ihåg, att en telefonering alltid åsamkar mottagaren större besvär än ett skriftligt meddelande.
|
|
|
Xanatos

Antal inlägg: 17
|
 |
« Svara #2 skrivet: 13 augusti, 2012, 20:24:05 » |
|
Nordkorea? Japan?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
The Revanchist

Antal inlägg: 24
|
 |
« Svara #3 skrivet: 13 augusti, 2012, 20:24:55 » |
|
En regnbågsflagga skulle inte sitta helt fel.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
riiga
|
 |
« Svara #4 skrivet: 13 augusti, 2012, 20:32:33 » |
|
Nordkorea? Japan?
Vi vill ju inte bli förknippade med diktaturer. Japans flagga lär ju dessutom dra till sig animefåntrattar. En regnbågsflagga skulle inte sitta helt fel.
Nej, för i helvete! 
|
|
|
Loggat
|
Kom för övrigt ihåg, att en telefonering alltid åsamkar mottagaren större besvär än ett skriftligt meddelande.
|
|
|
Cat Ears
|
 |
« Svara #5 skrivet: 13 augusti, 2012, 20:36:50 » |
|
Jag börjar bara fundera på hur vi ska få plats med alla flaggor (on the väggs that is) Vi får väl byta dom varje vecka eller något sådant om det blir för många
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
The Revanchist

Antal inlägg: 24
|
 |
« Svara #6 skrivet: 13 augusti, 2012, 20:37:50 » |
|
En regnbågsflagga skulle inte sitta helt fel.
Nej, för i helvete!  Jag börjar ana lite fientlighet mot personer med annan sexuell läggning, färgspektrum och bronies.
|
|
« Senast ändrad: 13 augusti, 2012, 20:40:28 av The Revanchist »
|
Loggat
|
|
|
|
riiga
|
 |
« Svara #7 skrivet: 13 augusti, 2012, 20:39:22 » |
|
Jag börjar bara fundera på hur vi ska få plats med alla flaggor (on the väggs that is) Vi får väl byta dom varje vecka eller något sådant om det blir för många
Nejdå, det finns gott om plats 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
riiga
|
 |
« Svara #8 skrivet: 13 augusti, 2012, 20:46:52 » |
|
Jag börjar ana lite fientlighet mot personer med annan sexuell läggning, färgspektrum och bronies.
Nej, mitt uttalande bygger på devisen att sekten är religiöst och politiskt obunden. Östtyska och sovjetiska flaggor gör inget eftersom dessa länder inte finns längre. En svensk flagga är ganska självklart i Sverige (eller kanske inte  ).
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Xanatos

Antal inlägg: 17
|
 |
« Svara #9 skrivet: 13 augusti, 2012, 20:51:24 » |
|
Jag börjar ana lite fientlighet mot personer med annan sexuell läggning, färgspektrum och bronies.
Nej, mitt uttalande bygger på devisen att sekten är religiöst och politiskt obunden. Östtyska och sovjetiska flaggor gör inget eftersom dessa länder inte finns längre. En svensk flagga är ganska självklart i Sverige (eller kanske inte  ). Bara för att landen inte existerar betyder det inte att de ideal och den politik som repektive land förde har dött ut i sig, och flaggorna kan tolkas som en symbol för dem.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
riiga
|
 |
« Svara #10 skrivet: 13 augusti, 2012, 20:53:58 » |
|
Bara för att landen inte existerar betyder det inte att de ideal och den politik som repektive land förde har dött ut i sig, och flaggorna kan tolkas som en symbol för dem.
Kan tolkas, ja. Jag tror dock att få människor födda efter 1980 har någon slags relation till dessa flaggor. Det är absolut inte samma sak som en regnbågsflagga som är ett aktivt ställningstagande i ett flertal aktuella samhällsfrågor.
|
|
« Senast ändrad: 13 augusti, 2012, 21:06:34 av riiga »
|
Loggat
|
|
|
|
Yaiban

Antal inlägg: 33
|
 |
« Svara #11 skrivet: 14 augusti, 2012, 16:57:06 » |
|
En helt brun flagga! Brun är en fin färg.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Rapio

Antal inlägg: 50
I bring you peas.... Death bringing peas
|
 |
« Svara #12 skrivet: 03 september, 2012, 19:45:16 » |
|
Riiga: om du tycker att en regnbågsflagga är kontroversiell så sörjer jag för hur djupt in i garderoben du har grävt dig...
Jag är dock starkt av åsikten att Tyskland(Äran och Hjältarnas land) är det ända land vars flaggor sekten bör ha.
Så vitt jag vet så är alla tyska flaggor i sekten köpta av medlemmar som har lämnat dem där, förr (På min tid(när det var bättre)) så hade jag en uttalad policy av publik flaggbränning av alla former av flaggor från Förenta staterna. Ingen tog min utmaning =(.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
riiga
|
 |
« Svara #13 skrivet: 03 september, 2012, 19:52:09 » |
|
Riiga: om du tycker att en regnbågsflagga är kontroversiell så sörjer jag för hur djupt in i garderoben du har grävt dig...
Jag tycker inte att den är kontroversiell. Jag menar att den inte har något i sekten att göra, då sekten inte ska ställa sig bakom politiska eller religiösa budskap.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Rapio

Antal inlägg: 50
I bring you peas.... Death bringing peas
|
 |
« Svara #14 skrivet: 03 september, 2012, 19:57:54 » |
|
För att fortsätta att spåra flaggdiskussionen: Mänskliga rättigheter är inte politik.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|