Datasektens forum
19 augusti, 2019, 13:18:26 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Datasekten - där verkligheten blir till drömmar!
http://datasekten.blinkenshell.org/

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3
  Skriv ut  
Författare Ämne: Inköp utav flaggor  (läst 4009 gånger)
Cat Ears
Old school
Antal inlägg: 143

« skrivet: 13 augusti, 2012, 20:18:04 »

Under förra årsmötet (30/5-12) så röstades det igenom att flaggor skulle införskaffas till sekten.
Jag skulle ypperligt gärna ha förslag på vad det ska vara på flaggorna (som jag förstod det så skulle det vara nationsflaggor)
De som togs upp specifikt på årsmötet var:
- Östtyska
- Sovjetiska
- Amerikanska
- Svenska
- Piratflagga
Vilka mer flaggor kan tänkas köpas in till sekten?

Edit:
Extra Förslag:
- Inte amerikansk flagga
- japansk
- Nordkoreansk
- Regnbågsfärgad
- Brun (då brun är en fin färg)

http://www.armyshopen.se/varor.php?sokfalt=Flaggor&frontpage=search&sok=S%F6k
credit åt Riiga för länk (har den här för att komma ihåg den lätt)
« Senast ändrad: 17 augusti, 2012, 17:30:35 av Cat Ears » Loggat
riiga
Riktigt old school
Antal inlägg: 255

« Svara #1 skrivet: 13 augusti, 2012, 20:22:19 »

Det låter bra, men helst inte någon amerikansk flagga.
Loggat

Kom för övrigt ihåg, att en telefonering alltid åsamkar mottagaren större besvär än ett skriftligt meddelande.
Xanatos
**
Antal inlägg: 17

« Svara #2 skrivet: 13 augusti, 2012, 20:24:05 »

Nordkorea? Japan?
Loggat
The Revanchist
**
Antal inlägg: 24

« Svara #3 skrivet: 13 augusti, 2012, 20:24:55 »

En regnbågsflagga skulle inte sitta helt fel.
Loggat
riiga
Riktigt old school

« Svara #4 skrivet: 13 augusti, 2012, 20:32:33 »

Nordkorea? Japan?
Vi vill ju inte bli förknippade med diktaturer. Japans flagga lär ju dessutom dra till sig animefåntrattar.

Nej, för i helvete!  Arg
Loggat

Kom för övrigt ihåg, att en telefonering alltid åsamkar mottagaren större besvär än ett skriftligt meddelande.
Cat Ears
Old school
Antal inlägg: 143

« Svara #5 skrivet: 13 augusti, 2012, 20:36:50 »

Jag börjar bara fundera på hur vi ska få plats med alla flaggor (on the väggs that is)
Vi får väl byta dom varje vecka eller något sådant om det blir för många
Loggat
The Revanchist
**
Antal inlägg: 24

« Svara #6 skrivet: 13 augusti, 2012, 20:37:50 »

Citat
Nej, för i helvete!  Arg

Jag börjar ana lite fientlighet mot personer med annan sexuell läggning, färgspektrum och bronies.
« Senast ändrad: 13 augusti, 2012, 20:40:28 av The Revanchist » Loggat
riiga
Riktigt old school

« Svara #7 skrivet: 13 augusti, 2012, 20:39:22 »

Jag börjar bara fundera på hur vi ska få plats med alla flaggor (on the väggs that is)
Vi får väl byta dom varje vecka eller något sådant om det blir för många
Nejdå, det finns gott om plats Leende (smiley)
Loggat

riiga
Riktigt old school

« Svara #8 skrivet: 13 augusti, 2012, 20:46:52 »

Jag börjar ana lite fientlighet mot personer med annan sexuell läggning, färgspektrum och bronies.
Nej, mitt uttalande bygger på devisen att sekten är religiöst och politiskt obunden. Östtyska och sovjetiska flaggor gör inget eftersom dessa länder inte finns längre. En svensk flagga är ganska självklart i Sverige (eller kanske inte  Obeslutsam).
Loggat

Xanatos
**
Antal inlägg: 17

« Svara #9 skrivet: 13 augusti, 2012, 20:51:24 »

Nej, mitt uttalande bygger på devisen att sekten är religiöst och politiskt obunden. Östtyska och sovjetiska flaggor gör inget eftersom dessa länder inte finns längre. En svensk flagga är ganska självklart i Sverige (eller kanske inte  Obeslutsam).
Bara för att landen inte existerar betyder det inte att de ideal och den politik som repektive land förde har dött ut i sig, och flaggorna kan tolkas som en symbol för dem.
Loggat
riiga
Riktigt old school

« Svara #10 skrivet: 13 augusti, 2012, 20:53:58 »

Bara för att landen inte existerar betyder det inte att de ideal och den politik som repektive land förde har dött ut i sig, och flaggorna kan tolkas som en symbol för dem.
Kan tolkas, ja. Jag tror dock att få människor födda efter 1980 har någon slags relation till dessa flaggor. Det är absolut inte samma sak som en regnbågsflagga som är ett aktivt ställningstagande i ett flertal aktuella samhällsfrågor.
« Senast ändrad: 13 augusti, 2012, 21:06:34 av riiga » Loggat

Yaiban
**
Antal inlägg: 33

« Svara #11 skrivet: 14 augusti, 2012, 16:57:06 »

En helt brun flagga! Brun är en fin färg.
Loggat
Rapio
Antal inlägg: 50

I bring you peas.... Death bringing peas

« Svara #12 skrivet: 03 september, 2012, 19:45:16 »

Riiga: om du tycker att en regnbågsflagga är kontroversiell så sörjer jag för hur djupt in i garderoben du har grävt dig...

Jag är dock starkt av åsikten att Tyskland(Äran och Hjältarnas land) är det ända land vars flaggor sekten bör ha.

Så vitt jag vet så är alla tyska flaggor i sekten köpta av medlemmar som har lämnat dem där, förr (På min tid(när det var bättre)) så hade jag en uttalad policy av publik flaggbränning av alla former av flaggor från Förenta staterna. Ingen tog min utmaning =(.
Loggat
riiga
Riktigt old school

« Svara #13 skrivet: 03 september, 2012, 19:52:09 »

Riiga: om du tycker att en regnbågsflagga är kontroversiell så sörjer jag för hur djupt in i garderoben du har grävt dig...
Jag tycker inte att den är kontroversiell. Jag menar att den inte har något i sekten att göra, då sekten inte ska ställa sig bakom politiska eller religiösa budskap.
Loggat

Rapio
Antal inlägg: 50

I bring you peas.... Death bringing peas

« Svara #14 skrivet: 03 september, 2012, 19:57:54 »

För att fortsätta att spåra flaggdiskussionen: Mänskliga rättigheter är inte politik.
Loggat
Sidor: [1] 2 3
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!