Datasektens forum
12 november, 2019, 16:45:59 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Datasekten - där verkligheten blir till drömmar!
http://datasekten.blinkenshell.org/

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3
  Skriv ut  
Författare Ämne: Förslag på saker att göra  (läst 6665 gånger)
hetzz
Old school
Antal inlägg: 153

« skrivet: 16 mars, 2005, 19:57:14 »

Skriv upp de förslag ni har på vad man kan göra för nått för att få folk att vilja komma in till sekten. det kan va allt från tävlingar till att sätta upp planscher.

själv tycker jag att vi ska ganska snabbt efter påsklovet planera en progg tävling, kategorier kan vi diskutera på nått möte.

jag tänker imorn sätta upp lite infolappar om sekten vid anslagstavlan utanför matsalen.
Loggat

!!.!!... det som står ovan kan vara skrivet under berusning...
independence
Administrator
Old school
Antal inlägg: 156

« Svara #1 skrivet: 16 mars, 2005, 19:59:37 »

Jag kan meddela att det troligtvis kommer starta en proggtävling på Blinkenlights iom den nya releasen vid påsklovet.. Så man kan ju vänta tills den är klar.

Annars är ju diverse kurser intressant, om man verkligen satsar på det och får folk att komma dit.
Loggat

Vi är riddarna som säger "Fiskbulle!"
http://www.blinkenlights.se/ - Community om programmering
http://blinkenshell.org/ - Free unix shell accounts
LadyFrost
*
Antal inlägg: 10

« Svara #2 skrivet: 16 mars, 2005, 20:01:57 »

Jag föreslår föreläsningar och kurser för tjejer och killar om alternativa operativsystem.
Loggat
HärJ
Riktigt old school
Antal inlägg: 202

« Svara #3 skrivet: 16 mars, 2005, 20:01:59 »

blinkenlights har inget med sekten att göra.
jag är emot all form av enbart-tjejer/killar/wealiska brevbärare saker
alla kan va okunniga
vi borde ha nybörjarkurs istället
Loggat

6*9=42
hetzz
Old school

« Svara #4 skrivet: 16 mars, 2005, 20:02:14 »

det intresanta var att elevrådet hade massa papper på vad för aktiviteter datasekten sysslat med under sin tid, synd att de inte kommit tidigare och undrat om vi ska starta att tex ge kurser i *nix igen, då hade vi insett att det faktiskt finns en historia med sånt.

själv skulle jag gärna se mer aktiviteter av utbildningskaratär.

kan tillägga att jag anser att vi hellre ska bli vänner än fiender med elevrådet. citat från tyrkel "ni kan ju inte komma hit och hota dem som ska ge er rummet, dem som har gett er rummet ni är i nu"

EDIT: jag förstår varför indy nämner det då det  skulle va kul om sektmedlemmarna själva har tid att va med i tävlingen, troligen kommer ju de flesta sekt/bl medlemmar va med i BLv2 tävlingen och då inte prioritera datasektens tävling.

vi kan ju börja med att planera vad vi ska göra, sen när vi har en vettig tidsplan och så kan vi faktiskt ta o visa den för elevrådet, även sätta upp på anslagstavlan när olika tävlingar börjar och slutar Cheesy
Loggat

LadyFrost
*

« Svara #5 skrivet: 16 mars, 2005, 20:08:23 »

HärJ: Problemet är att vi då går miste om många tjejer som kanske vågat komma annars. Vi kan hålla nybörjarkurser efter förberedande föreläsningar? Kan jag inte få nån chans att fånga just tjejerna?
Loggat
HärJ
Riktigt old school

« Svara #6 skrivet: 16 mars, 2005, 20:09:12 »

kan vi inte lägga BLproggtävling i sommar så vi får upp seriöshetsfaktor på sekten??
Loggat

6*9=42
HärJ
Riktigt old school

« Svara #7 skrivet: 16 mars, 2005, 20:13:38 »

jag fattar inte fenomenet tjej-grejer.
tänkt dig ett plakat med "Ikväll tjejkväll" ok det händer
om man istället skriver "Ikväll killkväll" så kan man ge sig den på att man är sexistisktdiskriminerande.
men men, jag är ju bara en person. Jag står inte bakom urvalsutbildning.
Loggat

6*9=42
hetzz
Old school

« Svara #8 skrivet: 16 mars, 2005, 20:15:30 »

men nu är det så att vi itn bara ska ha en kurs... vi kan ju faktiskt ha några gånger/eftermiddagar för tjejer... inte precis som att vi kommer förlora nått på det... det värsta som kan hända är att lf blir helt ensam i sekten...
Loggat

Dumlen
**
Antal inlägg: 17

« Svara #9 skrivet: 16 mars, 2005, 20:21:59 »

införskaffande av ny musik.
Loggat

"5st killar skulle räcka för att slippa inavel"
hetzz
Old school

« Svara #10 skrivet: 16 mars, 2005, 20:23:57 »

det är nått som jag också är för, inte bara tysk synth och air...chipparna skrämmer visserligen folk men dem är heliga och bra Cheesy

jag menar inte att vi ska köra britney och bsb utan kanske bara en aning mer mainstream, kanske inte 14is trance o sånt... bara ibland... det kommer ju iaf locka ett par, kanske vi slipper dörrsmällar hela tiden också Cheesy
Loggat

ozamosi
Antal inlägg: 65

« Svara #11 skrivet: 16 mars, 2005, 20:24:24 »

faktiskt bra tänkt hetzz...

Edit: pratar inte om senaste inlägget.
Loggat
Dumlen
**
Antal inlägg: 17

« Svara #12 skrivet: 16 mars, 2005, 20:26:06 »

säga till medlemmar som sitter med laptops? jag sket i det då ingen annan i styrelsen verkar bry sig.
Loggat

"5st killar skulle räcka för att slippa inavel"
hetzz
Old school

« Svara #13 skrivet: 16 mars, 2005, 20:26:49 »

ska inte ta all credz det va faktiskt dumlens förslag från början. (en anledning till varför dumlen kanske känner sig motarbetad är att ofta nån annan som utveckar hans förslag och då försvinner credzsen till nån annan ist)
Loggat

LadyFrost
*

« Svara #14 skrivet: 16 mars, 2005, 20:28:09 »

herj: Poängen är att vi ska ha både och! Intro med könsdividering och sen kurser blandat?

Jag röstar för stor variation i musiken. Nu är det alltid samma sort.
Loggat
Sidor: [1] 2 3
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!