Datasektens forum
18 september, 2019, 06:29:13 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Datasekten - där verkligheten blir till drömmar!
http://datasekten.blinkenshell.org/

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Förslag på saker att göra  (läst 6335 gånger)
hetzz
Old school
Antal inlägg: 153

« Svara #30 skrivet: 16 mars, 2005, 21:00:46 »

allt jag sätter upp lappar om kommer jag personligen se till att det händer, sen om det betyder att jag måste göra allt själv så är det ok.
Loggat

!!.!!... det som står ovan kan vara skrivet under berusning...
HärJ
Riktigt old school
Antal inlägg: 202

« Svara #31 skrivet: 16 mars, 2005, 22:08:01 »

jag vill också skriva.
jag skulle tippa på att "oseriös" musik, typ moskau, visar att vi inte är så farliga utan bara konstiga.
men servrar vore bra. kan vi inte köra tunna klienter när vi ska va i IS??
Loggat

6*9=42
independence
Administrator
Old school
Antal inlägg: 156

« Svara #32 skrivet: 16 mars, 2005, 23:04:48 »

Det finns även extremt mycket bra synthmusik som inte finns i sekten.. Leende (smiley) Men vi borde kanske seriöst flytta bort en del bajs, det är trevligt när man bara kan sätta på random och slipper oroa sig över att det blir massor jättedåliga låtar. Och Techno är väl för övrigt en subgenre av Synthen? Kanske har blivit rätt olika med tiden, men de härstammar från samma sak har jag för mig. Även Eurodance och sådant kommer från synthen tycker jag mig ha läst. Och ärligt talat har jag inget emot sådan musik heller, bara man väljer rätt sådan musik, som i alla genrer. Ush nej, nu har det nog gått lite långt off-topic Leende (smiley)

En annan ide är att anordna diskussionsgrupper eller liknande om datorer. Att man bara sitter och snackar UNIX t ex, det är lika värdigt som att programmera eller så tycker jag.
Loggat

Vi är riddarna som säger "Fiskbulle!"
http://www.blinkenlights.se/ - Community om programmering
http://blinkenshell.org/ - Free unix shell accounts
am1Go
*
Antal inlägg: 1

« Svara #33 skrivet: 16 mars, 2005, 23:48:43 »

Tror de kategorier du nämnde ursprungligen kommer från "house" om ja inte misstar mig indy, men ja är inte hundra. För övrigt har jag senaste tiden spelat rätt mycket trance vilket verkar ganska uppskattat, eller för att formulera om det, det är inte många som klagat. Inför gärna mer om det går för sig.
Loggat
ozamosi
Antal inlägg: 65

« Svara #34 skrivet: 17 mars, 2005, 08:06:17 »

Herj: det var en bra ide tror jag... Eller i alla fall en liten bit...

Om vi skulle ha tty:s istället för tunna klienter. Då skulle vi slippa dra in massor datorer i IS och kan trycka in lite skärmar och folk istället.
Loggat
hetzz
Old school
Antal inlägg: 153

« Svara #35 skrivet: 17 mars, 2005, 14:37:55 »

ozamosi...behövs det inte fler tangentbord+skärmutggar då om man ska köra dem på samma dator?
Loggat

!!.!!... det som står ovan kan vara skrivet under berusning...
Sidor: 1 2 [3]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!