Datasektens forum
06 december, 2019, 12:34:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Datasekten - där verkligheten blir till drömmar!
http://datasekten.blinkenshell.org/

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Författare Ämne: Dags att planera BP  (läst 6781 gånger)
riiga
Riktigt old school
Antal inlägg: 255

« Svara #15 skrivet: 08 december, 2010, 20:29:37 »

Citat
Det står i prislistan, men för att förtydliga:
För medlemmar med dator - 30 kr. För motlemmar (dvs icke-medlemmar) med dator - 60 kr. För löst folk (folk utan dator) - 15 kr.

Gäller 15 kr även för medlemmar som inte har dator?
Ja, om du läser ordentligt så ska du se att det står det.

Men jag är en medlem och jag har en dator, jag har bara inte en som är tillgänglig att ta med. Jag ville bara veta om jag då klassas som löst folk.
Ja, det gör du. Om du är smart så kan du av sammanhanget förstå att det bara är om man tar med sig en dator som man inte längre räknas som "löst folk".

Jag var smart nog att lista ut det. Men sedan tänkte jag att det kanske var en lömsk plan av Herr Ordförande att skrapa in extra pengar på vi som är medlemar men inte har med oss dator.
Har Herr Ordförande någonsin varit kapitalistisk? (OBS! Retorisk fråga!)
Loggat

Kom för övrigt ihåg, att en telefonering alltid åsamkar mottagaren större besvär än ett skriftligt meddelande.
The Revanchist
**
Antal inlägg: 24

« Svara #16 skrivet: 08 december, 2010, 20:31:34 »

Citat
Det står i prislistan, men för att förtydliga:
För medlemmar med dator - 30 kr. För motlemmar (dvs icke-medlemmar) med dator - 60 kr. För löst folk (folk utan dator) - 15 kr.

Gäller 15 kr även för medlemmar som inte har dator?
Ja, om du läser ordentligt så ska du se att det står det.

Men jag är en medlem och jag har en dator, jag har bara inte en som är tillgänglig att ta med. Jag ville bara veta om jag då klassas som löst folk.
Ja, det gör du. Om du är smart så kan du av sammanhanget förstå att det bara är om man tar med sig en dator som man inte längre räknas som "löst folk".

Jag var smart nog att lista ut det. Men sedan tänkte jag att det kanske var en lömsk plan av Herr Ordförande att skrapa in extra pengar på vi som är medlemar men inte har med oss dator.
Har Herr Ordförande någonsin varit kapitalistisk? (OBS! Retorisk fråga!)

Det hoppas jag verkligen inte och jag tror heller inte det. Men vad ska man egentligen tro med den regering vi har nu? (Icke-retoriskt svar.)
Loggat
riiga
Riktigt old school

« Svara #17 skrivet: 08 december, 2010, 20:32:42 »

Vi kan ha tema: Regeringen Reinfeldt, på BP:t.  Rullande ögon (ironi)
Loggat

Kom för övrigt ihåg, att en telefonering alltid åsamkar mottagaren större besvär än ett skriftligt meddelande.
Cat Ears
Old school
Antal inlägg: 143

« Svara #18 skrivet: 08 december, 2010, 20:35:28 »

jag tror att ordförande ville underförstått uppmärksamma att det är mer gynnsamt att ta med en dator så att mer kan "joina the fun"
Loggat
The Revanchist
**

« Svara #19 skrivet: 08 december, 2010, 20:36:29 »

jag tror att ordförande ville underförstått uppmärksamma att det är mer gynnsamt att ta med en dator så att mer kan "joina the fun"

Det är mycket möjligt. Dock finns det de som gärna vill ta med en dator men inte kan det, jag t.ex.
Loggat
Cat Ears
Old school
Antal inlägg: 143

« Svara #20 skrivet: 08 december, 2010, 20:38:03 »

jag menade mer uppmana er än att tvinga
Loggat
riiga
Riktigt old school

« Svara #21 skrivet: 08 december, 2010, 20:39:53 »

Förslår du att jag ska höja kostnaden för löst folk, eller dela upp löst folk i medlemmar och motlemmar?

Löst folk (medlem): 15 kr
Löst folk (motlem): 25 kr

Glad
Loggat

The Revanchist
**

« Svara #22 skrivet: 08 december, 2010, 20:42:07 »

Förslår du att jag ska höja kostnaden för löst folk, eller dela upp löst folk i medlemmar och motlemmar?

Löst folk (medlem): 15 kr
Löst folk (motlem): 25 kr

Glad

Det senare låter riktigt bra tycker jag. Det är ingen idé att skrämma bort medlemmar bara för att de inte har en dator de kan ta med. Att höja för lösdrivande motlemmar är däremot en bra idé.
Loggat
Grandiot of the Dance
**
Antal inlägg: 18

« Svara #23 skrivet: 16 december, 2010, 20:47:12 »

Såklart. Man kan ju inte ha för många slumpmässiga motlemmar drälla omkring. Usch. Ohyggliga varelser. Man borde ha dem på Zoo.
Alla som röstar för ett Motlem-Zoo handen upp.  Cool
Loggat

Halsduk-, Glasögon- och HattPatrik with Sourcream & Onion of the Dance, with blown out teeth, who sucks, and more to come.
riiga
Riktigt old school

« Svara #24 skrivet: 16 december, 2010, 23:26:47 »

Såklart. Man kan ju inte ha för många slumpmässiga motlemmar drälla omkring. Usch. Ohyggliga varelser. Man borde ha dem på Zoo.
Alla som röstar för ett Motlem-Zoo handen upp.  Cool
Finns ju redan ett. Är ju bara att kolla in i bibblan.  Tunga
Loggat

Rapio
Antal inlägg: 50

I bring you peas.... Death bringing peas

« Svara #25 skrivet: 07 januari, 2011, 21:13:49 »

Are we there yet?
finns det ngra sexiga BPplaner ännu?

BP har haft olika politikteman ganska mkt den senaste tiden typ tema öststat och typ FRA/borgerligt ngt ngt kommer inte ihåg trots att jag var ansvarig för det, vi har även haft medeltids tema....

kör tema äran och hjältarnas land? ;P

vi behöver ju alltid en andledning till att klä ut HärJ som hitler ;P
löst folk brukar mest vara typ folks flickvänner som dyker upp och om de får betala ensymbolisk summa bara för att vara där så brukar deras besök bli mindre störande...

rape.IO
Loggat
riiga
Riktigt old school

« Svara #26 skrivet: 07 januari, 2011, 23:13:15 »

Teman har jag funderat på och vi har diskuterat det innan lovet. Ärans och hjältarnas land låter som ett riktigt bra tema, dock kanske vi inte kan göra alltför tydliga affischer isåfall, då jag betvivlar att skolledningen uppskattar detta.  Tunga
Loggat

HärJ
Riktigt old school
Antal inlägg: 202

« Svara #27 skrivet: 09 januari, 2011, 20:08:09 »

Varför måste alltid jag vara Hitler? Kan jag inte få va DJ Göbbels istället?
Loggat

6*9=42
riiga
Riktigt old school

« Svara #28 skrivet: 09 januari, 2011, 20:12:29 »

Varför måste alltid jag vara Hitler? Kan jag inte få va DJ Göbbels istället?
Du får vara en godtycklig person som överensstämmer med temat!  Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat

Grandiot of the Dance
**
Antal inlägg: 18

« Svara #29 skrivet: 15 januari, 2011, 20:30:53 »

Finns det någon ynklig chans i världen att herr Någon kan skänka mig kunskap?
Vad gäller det när man har ett tema?
Ska man klä upp sig?
Loggat

Halsduk-, Glasögon- och HattPatrik with Sourcream & Onion of the Dance, with blown out teeth, who sucks, and more to come.
Sidor: 1 [2] 3
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!