Datasektens forum
18 september, 2019, 05:53:10 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Datasekten - där verkligheten blir till drömmar!
http://datasekten.blinkenshell.org/

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Dags att planera BP  (läst 6091 gånger)
Cat Ears
Old school
Antal inlägg: 143

« Svara #30 skrivet: 15 januari, 2011, 21:28:01 »

jag gissar, vet dock inte, att det gäller mer temat på programmerings tävlingen.
Loggat
riiga
Riktigt old school
Antal inlägg: 255

« Svara #31 skrivet: 15 januari, 2011, 21:47:39 »

Ett tema innebär att de som vill får klä upp sig, men även så sätter temat sin prägel på tävlingarna och liknande.
Loggat

Kom för övrigt ihåg, att en telefonering alltid åsamkar mottagaren större besvär än ett skriftligt meddelande.
HärJ
Riktigt old school
Antal inlägg: 202

« Svara #32 skrivet: 16 januari, 2011, 22:48:27 »

Temat har också funktionen att man slipper komma ihåg nummer, motsvarande, på BP:t. Man kan helt enkelt säga "Kommer du ihåg BP:t som hade tema fiskpinnar?" och då vet båda, förhoppningsvis, vilket BP man syftar på.

För oss gamlingar kan jag bara nämna BlinkenLAN #4 som exempel på hur man inte ska göra med namngivning Tunga
Loggat

6*9=42
riiga
Riktigt old school

« Svara #33 skrivet: 09 februari, 2011, 19:28:33 »

Vi har idag haft ett BP-möte som blev mindre än förväntat. Beslut togs dock att styrelsen ska avgöra tidpunkt, etc. Som det ser ut nu så är det inga större förändringar av förslaget, postar dock igen för att uppmärksamma de små ändringar som skett. Till exempel har rektorn givit ett godkännande, men vi ska fortfarande komma överens om exakt tidpunkt.

Sammanfattning av förslag:

Tid:
En fredageftermiddag till lördageftermiddag i mars eller april, troligtvis vecka 14.

Plats:
Berzyber och aulan

Pris:
  • Medlemmar - 50 kr
  • Motlemmar - 100 kr
  • Löst folk - 20 kr

Inträdet kommer att gå till priser i olika tävlingar som kommer att anordnas.

Observera att detta inte är fastslaget, utan enbart ett förslag!
Loggat

Kom för övrigt ihåg, att en telefonering alltid åsamkar mottagaren större besvär än ett skriftligt meddelande.
Cat Ears
Old school

« Svara #34 skrivet: 09 februari, 2011, 19:43:49 »

jag vill bara notera att jag inte kom på mötet för att jag var med ninja sektionen vid tiden som det skulle vara idag och det var dessutom där jag fick veta det. Mer information nästa gång, tack.
Loggat
riiga
Riktigt old school

« Svara #35 skrivet: 09 februari, 2011, 20:25:46 »

Jag kan erkänna att jag varit lite dålig med informationen, men jag har bad t.ex. Gustav i din klass att vidarebefodra till klassens medlemmar att vi skulle ha möte idag.
Loggat

Cat Ears
Old school

« Svara #36 skrivet: 10 februari, 2011, 15:56:02 »

bra, då skyller jag på gustav istället  Tunga
nej men jag tror jag hörde om något möte men jag kan inte komma ihåg något mer än att jag hörde att det skulle ske ett möte.
Loggat
Yaiban
**
Antal inlägg: 33

« Svara #37 skrivet: 27 februari, 2011, 10:57:10 »

Jahopp, jag vill ha alla tävlingar nedlistade, ska träna! **sätter på eye of the tiger**
Loggat
riiga
Riktigt old school

« Svara #38 skrivet: 27 februari, 2011, 13:15:41 »

Jahopp, jag vill ha alla tävlingar nedlistade, ska träna! **sätter på eye of the tiger**
Det blir floppytoss (kast med liten diskett av modell 3,5 tum).
Sen blir det någon typ av demo/progammeringstävling. Antagligen en som går ut på att göra ett så godtyckligt demo som möjligt. Givetvis ska demot skrivas i QBASIC och kunna köras på bribo.
Kanske en tävling i jolt-/coladrickande, vi får se.
Till sist så blir det även inofficiella tävlingar som medlemmarna anordnar, oftast i olika (dator)spel.
Loggat

Sidor: 1 2 [3]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!